Digitalni marketing
Usluge digitalnog marketinga
Saznajte kako primenom novih tehnologija možete uvećati vaš profit. Ukoliko želite da postanete brend ovo je neizbežan vid marketinga.
Kako ili gde se radi digitalni marketing?
Kada se pravi online strategija treba definisati ciljeve i analizirati tržište pa tek onda izabrati načing na koji se plasiraju sredstva u digitalni marketing. Isto kao i za klasičan marketing neke stvari je bolje reklamirati na TV stanicama, neke na nekim događajima, neke na bilbordima i slično. Kao česte opcije izdvajaju se oglašavanje na googlu u vidu google reklama, oglašavanje na Facebooku i u poslednje vreme sve više oglašavanje na Instagramu. Pored ovih možda i najčešćih mediuma za oglašavanje koristi se još i slanje newslettera odnosno biltena, i oglašavanje na specijalizovanim portalima za neku oblast.
Ciljevi i rezultat oglašavanja
Pre bilo kog vida digitalnom marketinga potrebno je napraviti sisteme za praćenje i analizu (podesiti konverzije) kako bi kampanja mogla da se meri i vide njeni rezultati. Pogotovo je važno to uraditi kada se radi više vrsta digitalnom marketinga kako bi mogla da se uporede uložena i vraćena sredstva i ista usmeriti u medium koji bolje radi.
Google reklame – Google Ads
Reklame na Googlu su jako popularne i učinkovite. Trenutno u toj oblasti nemaju nikakvu konkurenciju jer je po pitanju pretrage informacija google više nego dominantan. Glavna prednost ovog vida marketinga je što potencijalnom klijentu upravo u času googlanja treba vaša usluga ili proizvod. Još jedna bitna prednost je pregršt filtera tako da je moguće veoma dobro targetirati potencijalne potrošače.
Facebook reklame – Facebook Ads
Reklame na Facebooku nisu nikakva novost i spadaju u stari vid marketinga kako je reč o društvenim mrežama. Velika prednost je ta što na Facebook društvenoj mreži ima toliko korisnika da gotovo možete da targetirate 80% populacije u jednoj zemlji. Dodatna prednost je ta što korisniku možda ne treba Vaša usluga u tom trenutku ali će čuti za Vas i imati u podsvesti da ukoliko mu zatreba Vaša usluga ili proizvod znaće gde da Vas nađe. Isto tako, pomaže u jačanju brenda jer je ljudima Vaša reklama prikazana iako u tom trenutku nisu ništa tragali (za razliku od googlanja). Cena po broju pregleda je više nego dobra i možda nema direktne prodaje u tom trenutku ali je awareness uvek dobar zbog relativno velikog broja prikaza za uloženi novac.
Instagram reklame – Instagram Ads
Kada je 2012 godine Facebook kupio Instagram za 1 milijardu dolara malo koje verovao da može gotovo sam sebe da nadmaši. Veliki broj je bio i skeptičan i nije verovao da je suma odgovarajuča. U tom trenutku Facebook je platio po 20 dolara po aktivnom korisniku. Verovatno i sami čelni ljudi Facebooka možda nisu verovali u takav vrtoglav rast i popularnost Instagrama. Vrednost od 1 milijardu dolara za Instagram se višestruko vratila, jer danas Instagram pravi profit (prema proceni eMarketer) oko 500 miliona dolara mesečno što znači da za dva meseca poslovanja vraća uložena sredstva. Te sada već davne 2012 godine Instagram je brojao 50 miliona aktivnih korisnika da bi sa rastom od 50 miliona godišnje do 2014 i sa po 100 miliona korisnika godišnje do 2017 došao do cifre od 800 miliona aktivnih korisnika. Još veći rast beleži između 2017 i 2018 godine i junu 2018 godine stiže do 1 milijarde aktivnih korisnika sa skokom od 200 miliona korisnika godišnje.
Insatgram je naveće rastuća društvena mreža veoma popularna kod mladih, obrazovanih i platežno sposobnih ljudi. Veliki broj kompanija i distrubutera otvara naloge na ovoj mreži sa ciljem bolje prodaje proizvoda, većoj informisanosti koristeći popularnost same mreže. Zbog svega navedenog reklamiranje na Instagramu je poslednjih godina u ekspanziji. Instagram je možda najbolja društvena mreža za reklamiranje proizvoda i usluge namenjena mlađoj populaciji. Isto kao i Facebook omogućuje veliki broj prikaza za relativno mali novac, pa je awarness gotovo zagarantovan. Pravo mesto da postanete Brend čak i bez skupih TV reklama.
Mail lista – kreiranje i slanje newslettera
Ukratko rečeno mail lista je lista Vaših kontakata kojima periodično šaljene neke važne informacije i propagandni materijal. Gotovo nema osobe koja ima mail a da nije dobila neki newsletter. Slanje newslettera je veoma pristupačno i ne zahteva prevelika ulaganja. Nažalost, zbog niske cene realizacije često je na meti zloupotrebe i slanje propagandnih poruka iako korisnik to nije želeo (spam – neželjena pošta) pa često neki dobiju kontra efekat (nešto slično sa reklamama u poštanskom sandučetu). Na internetu se mogu pronaći i gotove baze mailova razvrstane po kategorijama i slično, ali imajte na umu da to ipak zakonski nije dozvoljeno i da može izazvati konta efekat. Ipak je najbolje ponuditi korisnicima da se sami prijave na Vaš bilten i biti strpljiv. Lepa praksa je da se korisnicima nešto ponudi prijavom na newsletter (recimo 5, 10% popusta na robu ili usluge) i time ćete dobiti kvalitetnu publiku za Vaš biznis. Isto tako, ukoliko imate maloprodaju, možete prilikom kupovine Vaših proizvoda korisnicima uručiti neki loyalti program i tim putem ih ubaciti u Vašu mail listu.
Digitalni marketing cena
Cena digitalnog marketinga varira od klijenta do klijenta. Nekima je potrebno samo neki deo, nekima svi vidovi digitalnog marketinga pa je najbolje da nas kontaktirate kako bi ste dobili unikatnu ponudu.