Internet prodavnica / Web shop / Online shop
Usluge izrade web prodavnice i održavanje
Saznajte čemu služi internet prodavnica, kome je namenjena, koji su troškovi, šta možete očekivati i koje su najveće prednosti u odnosu klasičnu maloprodajnu radnju.
Šta je internet prodavnica?
Internet prodavnica je web sajt koji ima određene proizvode i usluge sa jasno prikazanom cenom i kao glavni cilj ima prodaju putem interneta. Bilo da posedujete maloprodajnu radnju ili ne, online prodavnica može da funkcioniše i ne zavisi od toga da li imate maloprodaju u nekom lokalu. Glavna stvar, tj sami proizvodi mogu biti virtuelni u vidu nekih usluga, ili stvari i realni u vidu klasičnih proizvoda koje treba dostaviti na kućnu adresu.
Kome je namenjena internet prodavnica?
Osobama i firmama koje imaju zaista neke proizvode i sluge koje mogu da plasiraju na tržište. Ukoliko ipak imate robu koju dobijate periodično, imate ih samo u jednom primerku i slično za Vas je više onda FB paga i Instagram profil. To je možda i jedini preduslov.
Zašto Vam je potrebna online prodavnica?
Svakako zbog tržišta i same prodaje. Ranije su postojali i bili popularni TV shop-ovi iz sloga kupovina iz fotelje. Nekada je potencijalni kupac morao da gleda određeni TV kanal u određeno vreme i da sluša po malo i agresivnu reklamu i prezentaciju od po nekoliko minuta kako bi na kraju saznao uslove i samu cenu. Tek ukoliko su se ti preduslovi stvorili korisnik je kupovao proizovod. Danas pomoću web shopa, Vaša prodavnica je taj TV, a telefon je tastatura i miš. Prednosti su ogromne kao ta što ste dostupni 24h, klijent može brzo i lako da pronađe artikal i da pogleda možda još neke slične proizvode po svojoj želji (tv reklama je imala drugog reditelja), nisu Vam potrebne skupe TV reklame i još skuplji termini za reklamiranje kao ni posedovanje Call centra i operatera u njemu. Imate prodavnicu, kupac je i kupac, i reditelj i operater. Vaše je samo da ponudite dobru uslugu ili proizvod i da dostavite kupcu poručenu stvar.
Kaku funkcioniše internet prodavnica?
Gotovo sve internet prodavnice se zasnivaju na jednom istom principu i 4 faze. Online shop je metod kupovine putem interneta, što znači da korisnik očekuje isporuku na kućnu adresu. Da bi se ovo omogućilo potrebno je da prodavnica ima 4 osnovna faze
4 osnovne faze internet prodaje
- Dodavanje u korpu
- Odabir plaćanja i plaćanje karticama
- Organizacija isporuke
- Dostava
1. U prvoj fazi korisnik je već na vašem web shopu i razgleda i bira proizvode. Kada odabere proizvod, on ga dodaje u korpu (eng. add to cart).
2. Kada reši da završi kupovnu ide na kasu gde bira način plaćanja i način isporuke. Potrebno je da unese i same podatke o kupcu, adresi dostave i slično. Naša internet prodavnica podržava plaćanje online putem platnih kartica tako da je moguće plaćanje obaviti i direktno na sajtu čime dobijate veću sigurnost da će korisnik zaista i preuzeti sam paket prilikom dostave.
3. Kada se porudžbina upiše u bazu i sistem, operater i korisnik dobijaju notifikaciju najčešće u vidu emaila. Kupac da je uspešno poručio proizvod, a operater da ima novu porudžbinu koju je potrebno obraditi i organizovati isporuku.
4. Zadnji korak je sama dostava. Bilo da dostavu isporučujete vašim dostavnim vozilom ili kurirskom službom ovo je poslednji korak u uspešnoj kupovini putem interneta.
Statistika prodaje putem internet prodavnice i predviđanje do 2024
Prednosti internet prodavnice
Teško je nabrojati sve presnosti u odnosu na maloprodajni objekat, a fokusiraćemo se samo na najznačajnije.
- Radno vreme
- Cena izrade
- Geografska nezavisnost
- Mesečni troškovi
- Ušteda vremena
- Troškovi dostave
- Nedostatak vremena kod kupaca
- Komfor i dodavanje novih proizvoda
- Vrlo brza i efikasna reorganizacija
- Komunikacija sa kupcima
Radno vreme
Vaša internet prodavnica je kupcima dostupna 24h 7 dana u nedelji. Jasno Vam je koliko bi Vas ovo koštalo da imate ovakvo radno vreme u maloprodajnom objektu i kolika je ušteda.
Cena izrade
Cena izrade internet prodavnice kreće od 500€. Cena otvaranja maloprodajnog objekta meri se uglavnom od nekoliko hiljada € pa naviše. Potreba je lokal, zaposleni, struja, urediti maloprodajni objekat itd. Kod online prodavnice potreban je web shop, hosting i domen i prodaja može da počne.
Geografska nezavisnost
Vaš proizvod ili uslugu možete da ponudite i celom svetu ukoliko imate takvih ambicija. Maloprodajni objekat je često rezervisan za lokalne kupce, pa je potencijalni broj mušterija daleko veči na internetu.
Mesečni troškovi
Ovde imamo ogromnu razliku. Domen i hosting se zakupljuju godišnje i kada u startu to zakupite mirni ste 12 meseci. Od troškova imate možda minimalne ukoliko je potrebno neko održavanje i samostalni rad ili rad operatera. Kod maloprodajnog objekta, mesečni zakup lokala, struja, voda, odnošenje smeća, zaposleni u više smena, alarmni sistem i obezbeđenje itd.
Ušteda vremena
Ovde se radi o obostranoj uštedi vremena. Kupac bira sam i može potrošiti i celih sat vremena u izboru za to vreme Vaše utrošeno vreme je 0 sekundi. Posla imate tek kada kupac poruči robu ili uslugu, a i tada je to jako pregledno sortirano da uvek znate tačno šta je želeo da kupi, koju količinu, gde je isporuka i slično. Ušteda kod kupca je ta što može da kupi neki proizvod bukvalno za par minuta u par klikova. Nije potrebno da ide do maloprodaje, da troši vreme i troškove za put, bilo da ide sopostvenim ili javnim prevozom.
Troškovi dostave
Troškovi dostave su danas veoma pristupačni i sama dostava se brzo realizuje. U Srbiji posluje veliki broj kurirskih službi koji po povoljnim cenama rade dostavu od vrata do vrata danas za sutra ili čak danas za danas. Za par stotina dinara roba je kod kupca i to za jedan dan sa jednog dela zemlje na totalno drugi.
Nedostatak vremena kod kupaca
Živimo u vremenu kada je vreme u deficitu. Ovo je veoma izraženo kod osoba sa većim platežnim moćima koji svakako trebaju da Vam budu cilj. Kako imaju manjak vremena veliki deo svojih potreba završavaju online, tako da nedostatak internet prodavnice može značiti i gubitak kupca, tj kupiće isti ili sličan proizvod kod Vaše konkurencije.
Komfor i dodavanje novih proizvoda
Niste limitirani kvadratnim metrima i veličinom lokala. Vaša sva roba je uvek u izlogu i na “dohvat ruke” vašim potrošačima. Nemate ograničenje u broju proizvoda i kolićini proizovda, tako da bez ikakve selidbe u veći lokal možete dodavati Vaše nove artikle i usluge.
Vrlo brza i efikasna reorganizacija
Bilo kakva reorganizacija i popis na webu traje u nekoliko sati. U maloprodajnom objektu često traje i danima.
Komunikacija sa kupcima
U maloprodajnom objektu nemate pravo da legitimišete ljude, dok na online shopu je ovo de facto standar. Svaki kupljeni prozvod Vi znate gde ide, kome ide, koji je broj telefona, adresa, email i još neki privatni podatak što je nezamislivo u maloprodajnoj radnji. Ove podatke kasnije možete koristiti kako bi mušterijama ponudili novitete, akcije, sniženja i time dobili možda novu prodaju. U maloprodajnom objektu ovo definitivno ne funkcioniše. Mušterija će možda ponovo doći, a možda više i nikad ne ostvarite dalju saradnju jer nemate nikakav kontakt.
Često postavljena pitanja za izradu internet prodavnice
Koje su pogodnosti internet prodavnice?
Na ovoj strani su detaljnije opisane pogodnosti, ali ukratko to su cena izrade, dostupnost, tržište bez obizra na razdaljinu, minimalni troškovi ulaganja i održavanja kao i neograničeni broj proizvoda.
Da li mogu da imam naplatu pouzećem i platnim karticama?
Da. Možete imati i pouzecem i samo platnim karticama. A možete i jednu i drugu opciju pa da kupci sami izaberu. Naravno, postoji i neka treća opcija je kao avansna uplata i slično ali na internetu nije naročito popularna, tako da se prodaja svodi na plaćanje pouzećem ili online.
Da li ima i koja je prednost internet prodavnice u odnosu na Facebook i Instagram prodaju
Prednosti su velike. Prvo sama namena korisnika nije ista. Na Instagramu i Facebooku Vi nudite korisnicima Vaše proizvode i usluge u tom trenutku koji možda njima nije odgovarajući i trenutno nisu zainteresovani za kupovinu. Kod online prodavnice, kupac dolazi kod Vas sa namerom da vidi i kupio proizvod. Još jedna jako bitna razlika je što posedovanjem internet prodavnice treba da poštujete zakon zemlje u kojoj poslujete. Na Instagramu i Facebooku morate da poštujete njihova pravila koja Vam možda ne odgovaraju. Kršenjem možete da izgubite stranu ili profil i time izgubite uloženi trud, vreme i novac. Postoji i mogućnost da se pravila promene koja Vam možda ne budu odgovarala. Prava stvar je imati Web shop, a na Instagramu i Facebooku korisnicima nuditi i informisati ih o Vašim proizvodima u vidu reklama koje su pristupačne.
Koja je cena izrade internet prodavnice?
Cene zaista variraju. Zavisi i od same prodavnice, veličine, integracije, da li se koristi neki custom web shop ili neki od popularnih web shopova itd. Uglavnom cene koje imamo su od 500€ pa naviše.
Da li sa kupcima mogu da imam kontakt?
Naravno. Kupac jednom kada Vam kupi neki proizvod Vi znate njegove podatke, telefon, email adresu, adresu stanovanja i slično. Ti podaci stoje u samoj bazi i dostupni su Vam uvek. Pametnim korišćenjem ovih podataka može se doći do dobrih i pozitivnih rezultata kao što je prodaja i briga o vernoj mušteriji.
Da li je posle izrade online shopa isti spreman za promociju?
Da. Sve naše web prodavnice su tako napravljene da je po završetku radova prodavnica spremna za bilo koji digitalni marketing. Možete odmah puštati google reklame, ili krenuti u SEO optimizaciju.
Da li postoji neko ogračenje?
Da li se dobija neka obuka posle objavljivanja internet prodavnice?
Da. Po završetku radova i samog testiranja prodavnice dobijate smernice i obuku kako bi samostalno mogli da radite prodaju. Prvih mesec dana nakon puštanja prodavnice u rad klijentima smo na raspolaganju telefonskim i email putem za besplatnu pomoć i podršku.
Da li mi je potrebna firma za online prodavnicu?
Nije uslov i preduslov što se tiče interneta, ali što se tiče zakona jeste. Na Vama je odluka. Ukoliko želite da otvarate firmu preporučena šifra delatnosti u APR je 4791 trgovina na malo posredstvom pošte ili interneta.
Za koliko se vremenski može uraditi web prodavnica?
Ukoliko imate spreman ceo sadržaj i artikle i ukoliko nema previše proizvoda za unost prodavnica može biti puštena u rad za nekoliko radnih dana.
Izrada internet prodavnice cena
Cena izrade internet prodavnice zavisi od količine proizvoda, koji sistem se koristi, da li se radi neka integracija i slično. Osnovne web prodavnice sa manjim broje proizvoda koštaju 500€ ukoliko je neko open source rešenje (WordPress) i preko 1000€ za shop koji je rađe, tj pisan ručno i nije public ili open source.