Google Ads – Google Reklame
Usluge vođenja Google ads kampanja
U naše usluge digitalnog marketinga gotovo neizostavno spada i reklame na Google odnosno popularni Google Ads.
Šta je to Google Ads
Google ads je sistem za online oglašavanje na google mreži (Youtube, Adsense) kao i na partnerskim mrežama. Prvi put u rad je pušten 23. oktobra 2000 godine. Sada posle više od 19 godina pored promene imena (nekada Google Adwords) i veliki broj update Google Ads je postao dominantan vid online marketinga u gotovo čitavom svetu. Broj googlanja iz dana u dan raste, ljudi traže sve više i više pojmova, usluga i proizvoda i zbog toga Google Ads predstavlja pravo rešenje svima koji žele da na brzi način plasiraju svoje usluge i proizvode online zajednici.
Kako radi Google Ads?
Snaga googlovog sistema leži u tome što se vrlo brzo može doći do targetirane grupe ljudi. Vaše usluge i proizvode možete plasirati ljudima koji su bukvalno to i tražili. Pored samih ključnih reči i fraza koji su glavni filteri, Google Ads poseduje sijaset filtera kako bi samo targetiranje bilo preciznije. Možete birati geografsku lokaciju, vreme prikaza, pol korisnika i još gomilu drugih faktora kako bi što preciznije targetirali ljude.
Prednosti i mane Google reklama
Glavne prednosti jesu u tome što za nekoliko sati možete doći do pozicija ispred organske pretrage za željene ključne reči i pojmove. To znači da i novi sajtovi i sajtovi koji nemaju veliku reputaciju kod googla i koji nemaju dobru SEO optimizaciju mogu naći dobru poziciju za zahtevane ključne reči. Mane su svakako moguća veća cena po kliku i prestaja prodaje i posećenosti sajtu čim se oglasi stopiraju.
Prednosti:
- Rezultati odmah
- Detaljna analiza
- Targetiranje publike
- Remarketing
- Plaćanje po kliku
- Plaćanje po konverziji
Mane:
- Gubitak pozicija i vidljivosti pri prestanku oglasa
- Cena za određene ključne reči
Kako radimo Google Ads kampanje
Svaki klijent je specifičan tako da ne postoji univerzalna kampanja koja odgovara svima. Zbog toga kada se radi o ugovaranju posla za vođenje Google Ads kampanja prvi korak je sastanak sa definisanim željama i ciljevima.
Koraci za uspešno vođenje Google Ads kampanje
1.
Upoznavanje sa željama i ciljevima
Proces poslovanja i definisanje ciljeva
2.
Analiza tržišta i konkurencije
Analiza konkurenata je veoma bitna stavka
2.
3.
Podešavanje sajta u skladu sa potrebama
Sajt mora da zadovolji potrebe kako klijenata tako i google kako bi imao prihvatljivu ocenu za online nastup
4.
Kreiranje landing page po potrebi
Landing page je dolazna strana koja je specijalno kreirana za Google reklame. Obično se na toj strani jasno vidi proizvod/usluga koja se reklamira i mogućnost poručivanja.
4.
5.
Ideje i pravilan odabri ključnih reči
Pravilan izbor ključnih reči i fraza je od suštinskog značaja za uspešno vođenje Google Ads.
6.
Sastavljanje relevantnog oglasa
Oglas mora biti relevantan u odnosu na ključnu reč i sanu odredišnu stranicu. Lošim usklađenim oglasom možete samo generisati troškove.
6.
7.
Targetiranje ciljne grupe
Esencijalno za svako uspešno vođenje reklama na Google.
8.
Postavljanje ciljeva i konverzija za praćenje
Preduslov za merešenje uspešnosti Google Ads kampanje
8.
9.
Izveštaj i analiza
Izveštaj koji generišemo može sadržati zahtevane parametre kao i broj konverzija odnosno broj kupljenih proizvoda i usluga ukoliko sajt poseduje takve mogućnosti.
10.
Konsultacije
Konsultacije su veoma korisne jer se kroz mesec dana vođenja Google reklama jasno vide mogućnosti za poboljšanje i unapređenje Google kampanje.
10.
Zlonamerni klikovi na Google reklamama
Pomoću alata i uz pomoć user experience analize možemo utvrditi da li imate zlonamerne klikove, tj da li neko klikće na Vaše oglase samo kako bi napravio klik i kako bi Vi to platili. Ukoliko dođe do ovog problema, ili ga već imate u samostalnom vođenju Google reklama možete pogledati kako se to može eliminisati na stranici korisničko iskustvo.
Google Ads Cena. Koliko košta Google reklame?
Ovo je jedno od najčešćih pitanja koje dobijamo i za koje je gotovo nemoguće dati odgovor bez neke detaljnije analize. Na osnovu iskustva možemo proceniti dnevni budžet odnosno mesečni. Dnevni budžet bi trebao biti bar 50 puta veći od prosečne cene klika za određenu ključnu reč ili frazu. To znači da potencijalno googlu dozvolite da ima i 50 klikova na dan. Time pored zavidne relevantne posete omogućavate googlu da postavi dobru ocenu za stopu učestalosti klika i time omogućite bolje pozicije i nižu cenu po kliku.