SEO optimizacija
Usluge SEO optimizacije sajta
Agencija NetBitLab u svojoj ponudi kao jednu od primarnih delatnosti nudi SEO optimizaciju sajta. Sajt specijalizovan za SEO optimizaciju možete pogledati na linku. Na njemu ćete naći i reference iz SEO optimizacije.
Šta je SEO optimizacija i zašto je važna?
SEO optimizacija je skup procesa koji pomažu u boljem rangiranju sajta na pretraživačima, pre svega na Google. Skraćenica SEO je izvedena naravno iz engleskog jezika i sadrži početna slova Search Engine Optimization što bi u slobodnom prevodu bilo optimizacija za pretraživače. Na važnosti je dobila godinama u nazad jer se broj sajtova rapidno povećava, tako da je pretraga moguća gotovo samo preko googla, a najveći broj posetilaca, a time i potencijalih klijenata, dobijaju dobre pozicije na google organskoj pretrazi.
Šta je Organska pretraga?
Organska pretraga je sve što je google pretraga dala kao nesponzorisane linkove ili veze. Dakle, to su rezultati googlanja koji su se tako pozicionirali prirodnim putem i bez ikakvih sredstva koja su data googlu za pozicioniranje. Nasuprot organskoj pretrazi postoje i plaćeni rezultati koji se često nazivaju Google reklame, i imaju često i bolju poziciju od organske pretrage jer je to vid internet marketinga.
Da li mi je potreban SEO optimizacija i kome je namenjena?
Ukoliko sebi postavljate ovo pitanje onda isto pitanje možete preformulisti na “Da li su mi potrebne posete na sajtu?” Ukoliko je odgovor potvrdan onda Vam je neophodna SEO optimizacija sajta. Važno je razumeti da je jedno imati sajt a drugo je imati posećeni sajt. Izrada web sajta je samo prvi korak, i sama izrada se može uspešno završiti za nekoliko dana, nedelja, meseci u zavisnosti od zahteva, dok se sama optimizacija ne može garantovati i traje zančajno duže.
Namenjena je svim web sajtovima kojie žele posećenost i publicite. Ukoliko imate posećen web sajt jasno je da vrlo uspešno možete da plasirate Vašu robu ili uslugu, jer jednostavno imate potencijalne klijente. Kada imate samo sajt koji nije posećen može se uporediti kao da imate maloprodajni objekat koji je veoma zabačen i nepristupačan i retko ko dolazi u isti.
SEO tehnike White vs Black hat SEO
Veoma je važno da posao optimizacije sajta poverite proverenim kompanijama koje se dugo bave ovim poslom. Najbitniji razlog je upravo taj, ko se dugo bavi ovim poslom i ima iza sebe reference koristi se isključivo white hat SEO tehnikama, odnosno tehnikama koje su dozvoljene od strane pretraživača. Nasuprot dozvoljenim tehnikama postoje i nedozvoljene tehnike koje se nazivaju black hat SEO i namenjene su za brzo pozicioniranje određenog sajta sa izvesnim penalima kada otkriju te nedozvoljene radnje.
White hat SEO
Ukratko rečeno to su tehnike izrade i pisanja sadržaja na sajtu koje su usmerene ljudima, a ne pretraživačima. Sadržaj treba da bude unikatan, svrsishodan i bogat kvalitetnim ključnim rečima. Pored toga za jake ključne reči treba poraditi i na brzini učitavanja sajta, sadržaj prilagodljiv za mobilne uređaje takozvani responsivni dizajn kao i linkovanje sa relevantnih izvora.
Black hat SEO
Skup nedozvoljenih tehnika kojim se pokušava obmana pretraživača i njihovih robota sa ciljem brze i dobre pozicije na organskoj pretrazi. Efekat ovih tehnika je takav da može doći do dobrih pozicija za relativno kratak period, ali posle toga sledi penalizovanje sajta pa neretko i banovanje sajta što može imati i katasrtofalne posledice po imidž kompanije i sam profit. Neke od tehnika kojima se bave ljudi koji ne prezaju od posledica jesu ubacivanje popularnih ključnih reči iako nemaju veze sa tekstom, prevelika upotreba relevantnih ključnih reči na strani što se karakteriše kao keyword stuffing, kompletna promena sadržaja na već dobro rangiranoj stranici poznato kao page swapping, maskiranje i umetanje teksta u pozadinu tako da nije vidljiva korisnicima dok pretraživačima jeste (evo primer, ovo je ovde ispisano belim slovima na beloj pozadini) itd. Zbog svega navedenog jedino ispravno je korišćenje white hat SEO tehnikama i insistirajte na tome.
Kako radimo SEO optimizaciju sajta
Samo optimizaciju sajta delimo u više faza koje možete pogledati na prikazu ispod.
1.
SEO analiza
Zahtev sa optimizaciju sajta počinjemo SEO analizom u šta spadaju analizu tržišta, konkurencije, trenutnih pozicija i samog sajta.
2.
SEO optimizacija
On page optimizacija, sređivanje sajta kako dizajn, ubrzavanje prikaza sajta i otpimizacija samog teksta i sadržaja
2.
3.
Link building
Izgradnja linkova sa relevantnih izvora. Jačanje na reputaciji samog domena.
4.
Analiza i konsultacije
Posle mesec dana pomak se primećuje i po potrebi rade se konsultacije sa relevantnijim podacima
4.
5.
Rezultat
Dostizanje željenih pozicija i izveštaj
6.
Održavanje pozicija na Google
Po obavljenom poslu veoma je proproručljivo rad manjim intenzitetom kako bi se mukotrpan rad i stroljenje u punoj meri isplatilo
6.
Primer seo optimizacije i rezultat
Na slici ispod možete videti primer SEO optimizacije za ključnu reč Rent a car Beograd koja je veoma jaka i spada u veoma popularnu i traženu ključnu reč. Dovoljno je reći da za ovu ključnu reč preko 20 rent a car kompanija plaća google ads kako bi došlo do pozicije na vrhu kada već nisu sa organskom pretragom.
SEO optimizacija cena
Svakako cena optimizacije sajta je jedno od najčešćih pitanja i probaćemo da damo neke odgovore. Univerzalna cena ne postoji ali meri i najviše zavisi od konkretnog slučaja, odnosno trenutne situacije koje predmetni sajt poseduje. Veoma je važno i da li su ključne reči jake za optimizaciju, odnosno da li je konkurencija velika. Ukoliko jeste uslovi za rad su jako otežani i trebaće dosta truda vremena i znanja da se rezultati postignu. Cene kreću obično od 100€ mesečno pa na više u zavisnosti od slučaja do slučaja.