Vođenje društvenih mreža, Instagram profila i Facebook i Linkedin strane

Usluge vođenje društvenih mreža

Saznajte kako pravilnim vođenjem naloga i strana na društvenim mrežama možete doći do ciljane publike i do promocije vaših proizvoda i usluga.

Društvene mreže i biznis

Ovde neće biti previše priče o samim društvenim mrežama već će akcenat biti društvene mreže u cilju promocije i stvaranja brenda pomoću istih. Preko 200 miliona korisnika dnevno poseti najmanje jedan biznis profil na instagramu. 30% korisnika je kupilo nešto na instagramu koristeći samo telefon i instagram. Vrlo slični podaci su i kada je upitanju Facebook page, odnosno biznis stranica neke kompanije na Facebooku.

Šta podrazumevaju naše usluge

Usluge vođenje društvenih mreža podrazumeva definisanje strategije i mesečnih ciljeva tokom vođenja nekog kompanijskog profila i/ili strane. Svaka objava treba da ima neki cilj, koji ne treba biti uvek direktna prodaja jer društvene mreže zapravo to i nisu. Objave treba da budu stilizovane, unikatne i da se targetiraju ka potencijalnim klijentima ili osobama koje mogu doneti neko dodatno angažovanje ili promociju samog brenda/proizvoda/kompanije. Pošto ima veliki broj korisnika, a jako malo dobrih naloga i pravilnih hashtagova sledeći članak će se odnositi na hastagove kao moćni alat u targetiranju ciljane grupe.

Šta je hashtag
netbitlab hashtag

Hastag

Šta je hashtag? #

Hashtag je reč ili više spojenih reči koja isred sebe nosi oznaku # (taraba ili za muzički potkovane osobe povisilica). Dakle sve što se napiše iza # do razmaka je hashtag. Istorija hashtaga počinje još na tviteru (eng. Twitter) da bi se kasnije preneo i preko ostalih društvenih mreža. Danas se najviše koristi na instagramu gde su korisnici toliko često i obimno koristili hashtag da je Instagram morao da zabrani obimnu upotrebu tagova i limitira na 30 hashtagova po objavi. Kako je u prvom pravilu definisano da je hashtag sve do razmaka jasno je da razmak između reči ne postoji, te da ukoliko pišete nekoliko reši kao hashtag moraćete da ih napišete spojeno. U suprotnom umesto jednog hashtaga dobićete nekoliko hashtagova u zavisnosti koliko je različitih reči napisano. Dobra strana je ta što se ne razlikuju velika i mala slova tako da lakše i bolju čitljivost možete dobiti programerskim trikom koji su navikli često da pišu spojeno reči gde nova reč počinje sa velikim slovom pa tako recimo hashtag za “digitalni marketing” može da se napiše #digitalniMarketing. Ovaj tag je isto što i #digitalnimarketing, ali kao što i sami možete da vidite prvi slučaj je daleko lakše pročitati jer ima veliko slovo kod nove reči.

Kako rade hashtagovi?

Kada napišete neku reč u hashtagu ona će biti linkovana sa drugim objavama koje imaju taj isti hashtag. To u prevodu znači da će Vaša objava biti povezana sa objavama drugih ljudi i profila koji koriste taj hashtag. Kada je krenuo hashtag masovno da se koristi ljudi su, naravno, krenuli isti da zloupotrebljavaju tako što su pisali popularne hashtagove na svoje objave koje nisu imale dodirnih tačaka sa samom objavom a u cilju što veće vidljivosti objave. Na primer, slika iz restorana i nekog jela i pored validnih hashtagova kao što su #food i slični budu i hashtagovi #love #beautiful #happy i slični popularni tagovi. Time su dolazili i do netematskih poseta, ali u velikom broju poseta doće i neki potencijalni klijent. Izgubio se kvalitet i prešlo se na masovnu upotrebu popularnih hashtagova. Da bi tome na put stao Instagram je uveo zabranu tako da je sada maksimalno 30 hastagova po objavi, ali je i izmenio algoritam za povezivanje i rankiranje objava pomoću hashtagova. Kako je algoritam u tajnosti, postoje neke indicije da objava sa manjim brojem hashtagova daje više na važnosti tih hashtagova od objava koje ima maksimalnih 30 hashtagova.

Hashtag u funkciji biznisa ili kako da pomoću hashtaga dođete do kvalitetnih poseta

Pravilnim korišćenjem hashtagova možete doći do ciljane grupe i to na više načina. Prvo, razmislite ko su Vam kupci i klijenti i sama ciljna grupa. Ako ste lokalna cvećara ili lokalni firzer onda hashtagove je poželjno pisati na lokalnom jeziku odnosno srpskom. Pisanje na engleskom možda će Vam doneti veću posećenost profilu, ali ne i klijente. To ne znači da bezuslovno treba da koristite samo lokalni jezik, ali svakako hashtagovi treba da sadrže i srpski jezik a ne samo engleski. Proverite kako to rade Vaše kolege i konkurenti. Možda se za Vašu delatnost isprofilisala i neka engleska reč te ne treba po svaku cenu izbacivati engleske reči i istu napisati na srpskom.

Vlastiti hashtagovi

Ovo je vrlo korisno napraviti i sprovesti u delo. Omogućite klijentima i kupcima da stavljaju Vaš hashtag. Ukoliko uspete u tome postali ste i mini brend. Kao hashtag treba da stavljate naziv vaše firme ili brenda. Možda i slogan može da bude dobra ideja. Posle nekog perioda taj hashtag će skupiti izvesan broj objava i neko od klijenata i mušterija će početi da stavlja taj hashtag kada objavljuje objavu vezanu za Vas. Kao primer uzeću neke brendove poput #nike #bmw ili neki lokalnog karaktera kao #plazma i #GrandKafa. Danas kada neko kupi neke Nike patike i objavi u hashtagu gotovo često ćete naći #nike. Korisnici će krenuti možda da kucaju i Vaš brend ali ukoliko im Instagram ne ponudi to kao opciju koja ima još takvih objava veliki broj će odustati od stavljanja tog hashtaga jer takav hashtag ne postoji i nema svrhe da stavljaju taj hashtag. Zbog toga potrebno je u svojim objavama da radite na brendiranju i omogućite kupcima i klijentima da Vas taguju i da tako (besplatno i preporuka, dakle situacija win win) širite Vaš brend.

instagram marketing

Vođenje društvenih mreža cena

Cena vođenja društvenih mreža varira od klijenta do klijenta. Nekima je potrebno raditi stilizaciju i targetiranje objava, dok nekima je potrebno i kreiranje sadržaja, objavljivanje i celokupni kontakt sa samim pratiocima na društvenim mrežama. Za detalje možte nas kontaktirati.